KIES

KIES (Kinderen In Een Scheiding) praat- en spelgroep

Bij de Spel- en Praat groep KIES kunnen kinderen de scheiding leren begrijpen, een plaats geven en een manier vinden om te kunnen omgaan met alles wat ze moeilijk vinden van de scheiding.

Kinderen kiezen niet voor de scheiding van hun ouders. Het overkomt ze. Hoe ze omgaan met de veranderde situatie is verschillend per kind en per situatie.

Onderzoek, door de universiteit van Utrecht heeft aangetoond dat KIES helpt bij het beter verwerken van scheiding en dat het contact met de ouders verbeterd.

In kleine groepen en onder begeleiding van speciaal hiervoor getrainde begeleiders van KIESgroepen komen de kinderen 8 keer 1 uur bijeen.

Ouders willen zeker niet dat hun kind last heeft van de scheiding. Maar hoe kun je een kind hierbij begeleiden?

Om uw kind te laten deelnemen aan KIES is toestemming nodig van beide ouders of voogd.

Voor de ouders van aangemelde kinderen zal er voor start van de KIES een informatie avond plaatsvinden.

Na afsluiting van KIES (8 bijeenkomsten), zal er een evaluatie avond met de ouders plaatsvinden.

Hartelijke groet,
Nina van de Veen en Jolanda Rozema