odab Westerschool in het nieuws

Een school in beweging komt ook met enige regelmaat in het nieuws. Dat is de laatste jaren dan ook veelvuldig gebeurd. Op digitale sites van regionale nieuwsverstrekkers, op papieren versies en zelfs als item van het Jeugdjournaal! De meeste nieuwsberichten zijn met het overgaan naar een nieuwe website helaas niet meegegaan. Beetje bij beetje zullen we proberen nieuws uit het verleden weer op deze website te plaatsen.

27 maart 2024

Vrijdag 22 maart werd voor de (groot-) ouders van de kinderen van unit 1 een (groot-)oudermiddag georganiseerd.
Lees hier het artikel op Parkstad Veendam

26 maart 2024

In het kader van het thema Ik kom je helpen in unit 1 (groepen 1, 2 en 3) hebben de kinderen meegedaan aan een kleurwedstrijd van de gemeente Veendam. De gemeente had een Veiligheidsmagazine uitgegeven boordevol informatie over onderwerpen die te maken hebben met veiligheid. En die magazine bevatte ook een kleurwedstrijd. En we hebben een speciale vermelding. De prijs? Een bezoek van burgemeester Sandra Korthuis én een boekenpakket!
Lees hier het artikel op ParkstadVeendam.

19 januari 2024

Op donderdag 18 januari werd een boef op school gesignaleerd en door de politie opgepakt.

24 februari 2023

Op vrijdag 24 februari vond de officiële opening plaats van het schoolplein, waar nieuwe speel- en klimtoestellen waren geplaatst.

20 januari 2023

Op 20 januari 2023 verscheen een artikel op ParkstadVeendam.nl over zorgen over de verkeersveiligheid rondom school

16 juli 2022

Op donderdag 14 juli 2022 ging alweer de 11e film van odab Westerschool in première en daar werd over bericht op ParkstadVeendam.nl.

17 april 2022

Op 17 april kondigde odab Westerschool de plannen voor een nieuw schoolplein aan op ParkstadVeendam.nl.
Klik hier voor het hele artikel.

8 april 2016

Op vrijdag 8 april verscheen op ParkstadVeendam.nl een mooi artikel over Owen van der Vlag, op dat moment leerling van groep 8 van odab Westerschool.
Klik hier voor het hele artikel

22 augustus 2015

Het schooljaar 2015-2016 startte voor het eerst in 15 jaar weer met alle groepen in 1 gebouw, voor ParkstaVeendam.nl voldoende om hier aandacht aan te schenken.

10 juni 2015

Op 10 juni 2015 verscheen een artikel in Groot Groningen. odab Westerschool was 1 van de 12 scholen in Nederland die als eerste gebruik mocht maken van de Impuls Muziekregeling.
Lees hier het hele artikel.

13 december 2013

Rond de kerst van 2013 hield odab Westerschool een kerstactie voor de Voedselbank Veendam; ParkstadVeendam.nl berichtte hierover.
Klik hier voor het hele artikel.